Årsmöte och hospitalsarkiv

Under rubriken ”Och moderns oförvitliga klemande. Om hospitalsarkiv” kommer arkivarie och författare Petra Nyberg att berätta om olika människoöden man kan hitta spår av i vårdens arkiv. Historierna utspelar sig i Malmö under 1800-talet och illustrerar vårdens förändring och utveckling. Därefter kommer årsmötet hållas.

Förteckning och Beskrifning öfwer Hospitals Hjonen i Malmö

Alla medlemmar kallas härmed till årsmötet den 21 mars.
Årsmötet hålls efter föredrag och fika. Styrelsen har själv fått axla rollen som valberedning. Vi tackar alla som frivilligt ställt upp som kandidat till styrelsen eller som revisor. Alla årsmöteshandlingar kommer finnas tillgängliga på mötet. Önskar ni läsa dem tidigare kontakta styrelsen. För att ha rösträtt på stämman måste man ha betalat sin medlemsavgift.

Månadsmötet är i ÖV-huset (Ödmanssonsgatan 12) torsdagen den 21 mars kl. 18:30. Efter föreläsningen serveras vi kaffe och fralla för 30 kr. Betalning kan ske via SWISH 123 683 45 01 eller kontant men vi måste veta i god tid (senast 17 mars) hur många som kommer så att vi kan beställa rätt antal kuvert. Icke-medlemmar är också välkomna på föreläsningen men måste betala priset av fikan för att få delta och anmäler sig genom att maila föreningen.